Jak pozyskać klienta w internecie?
Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, jak pozyskać klienta w internecie? Nie ma na to jednego niezawodnego przepisu, ale za to jest kilka sprawdzonych sposobów, które ci w tym pomogą.
Internet to idealne miejsce do promowania swojej oferty. Ok. 90% użytkowników korzysta z wyszukiwarek internetowych, aby znaleźć produkt, usługę lub firmę. Dlatego jeśli chcesz pozyskiwać klientów w sieci, na początku powinieneś zadbać o to, żeby być widocznym online. Istotne jest także to, aby zrobić dobre wrażenie na użytkownikach, zdobyć ich zaufanie i wówczas uświadomić ich dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty.
Strona internetowa. Zadbaj o swój wizerunek
Witryna internetowa jest jak witryna sklepu. Jeśli panuje na niej nieład, a produkty są pokazane w sposób nieatrakcyjny, to każdy przejdzie obok niej obojętnie. Nawet jeśli Twoja oferta jest bezkonkurencyjna.
W internecie nie ma taryfy ulgowej, a stwierdzenie „jak cię widzą, tak cię piszą” pasuje tu w 100%. Masz dosłownie kilka sekund - jeśli w tym czasie nie zrobisz dobrego wrażenia na potencjalnym kliencie, to go po prostu stracisz. Click To TweetDlatego, jeśli chcesz pozyskać klienta online, zadbaj najpierw o wygląd i sposób prezentowania oferty. Pamiętaj, że dobra strona internetowa powinna być atrakcyjna, wygodna, czytelna i przede wszystkim dostosowana do zachowań i potrzeb użytkowników – a nie odwrotnie.
Jeśli masz stronę internetową, a mimo to nie pozyskuje ona klientów, być może znajdują się na niej błędy. Aby je zlokalizować i wyeliminować, zapoznaj się z tym wpisem: Najczęstsze błędy na stronie internetowej. Jak je usunąć?
Content marketing. Spraw, żeby klient Ci zaufał
Treści, które publikujesz – na swojej stronie internetowej lub na fanpage – nie tylko wpływają na to, jak Twoja firma jest postrzegana. Przyciągają one również uwagę potencjalnych klientów i budują zaufanie do marki.
Czym jest content marketing? To różnego rodzaju materiały – teksty, grafiki, nagrania video lub audio – które są wartościowe dla odbiorców. Wartościowe, czyli pomocne, edukujące, rozwiązujące problemy użytkowników, ale też ciekawe.
W jaki sposób takie treści pomagają zdobyć zaufanie klientów? Posłużmy się prostym przykładem. Załóżmy, że masz fanpage firmowy, na którym udostępniasz filmiki ze śmiesznymi kotami (w końcu kto nie lajkuje śmiesznych kotów, prawda? ;)) Równocześnie prowadzisz blog, gdzie publikujesz artykuły poradnikowe związane z Twoją branżą.
Jak myślisz, kto prędzej skorzysta z Twojej oferty? Czy będą to przypadkowe osoby, które polubiły post z kolejnym zabawnym wideo? Czy raczej będą to użytkownicy, którzy po przeczytaniu Twojego artykułu znalazły w nim rozwiązanie swojego problemu?
Odpowiedź jest oczywista, tak samo jak oczywiste są zalety content marketingu w pozyskiwaniu klientów.
Video marketing. Pokaż, że Twoja oferta jest warta uwagi
Chociaż video marketing jest jedną z form content marketingu, z uwagi na jego rosnącą popularność i niezwykłą skuteczność, warto mu poświęcić chwilę. Co prawda nie będziemy teraz zagłębiali się w to, na czym polega video marketing, bo nie o tym jest ten artykuł, ale za to pokażemy Ci, jak filmy promocyjne pomogą Ci pozyskać klientów w internecie.
Video marketing pomoże Ci pozyskać klientów, ponieważ przedstawiając swoją ofertę na filmie, dostarczasz użytkownikom więcej informacji o produkcie lub usłudze, a tym samym zwiększasz wiarygodność swojej oferty.
Video marketing pomoże Ci pozyskać klientów, ponieważ filmy publikowane w social media są chętniej udostępniane wśród użytkowników tych portali. W ten sposób poszerzasz swój zasięg i budujesz świadomość marki.
Video marketing pomoże Ci pozyskać klientów, ponieważ filmy umieszczane na stronie internetowej mają korzystny wpływ na pozycjonowanie. Dzięki temu Twoja witryna będzie częściej i wyżej wyświetlana w wyszukiwarce.
Opinie i rekomendacje. Udowodnij, że warto z Tobą współpracować
Wiesz, że większość klientów zanim skorzysta z oferty, szuka na jej temat opinii? To właśnie rekomendacje są często tym czynnikiem decydującym. Aż 83% użytkowników po przeczytaniu pozytywnej recenzji na temat firmy lub oferty zyskuje do niej zaufanie. Natomiast 59% podejmuje decyzję o skorzystaniu z usług danej firmy po zapoznaniu się z opinią na jej temat.
Opinie warto zamieszczać na swojej stronie internetowej – gdy potencjalny klient na nią trafi, będzie mógł od razu zapoznać się z ocenami. Mając fanpage na Facebooku lub profil w Google Moja Firma, Twoi klienci mogą sami dodawać opinie na temat Twojej oferty. Jeśli jeszcze tego nie zrobili, poproś ich o to, np. poprzez wysyłanie wiadomości z prośbą o rekomendację.
Kampanie reklamowe w Google Ads. Promuj się wtedy, gdy klient Cię szuka
Jak szybko pozyskać klienta w internecie? Poprzez reklamę w wyszukiwarce. Niewątpliwą zaletą reklamy w Google jest fakt, że można ją skonfigurować w taki sposób, by wyświetlała się ona wtedy, gdy użytkownicy szukają konkretnych ofert. Co więcej, dzięki właściwej optymalizacji Twoja kampania reklamowa może być skierowana do osób, które chcą znaleźć ofertę w danej miejscowości, np. „Sklep meblowy Toruń”. Nigdy nie wiesz, kiedy klient będzie Cię potrzebować, dlatego warto taką reklamę wyświetlać przez dłuższy czas, a najlepiej stale.
Media społecznościowe. Zmniejsz dystans i daj się lubić
Pozyskiwanie klientów w internecie za pomocą mediów społecznościowych to obecnie standard. Aby zdobywać ich na portalach typu Facebook, LinkedIn czy Instagram, należy być zaangażowanym. Wchodząc w interakcje z fanami, poprzez np. inicjowanie dyskusji, komentowanie postów czy prowadzenie grupy tematycznej, zmniejszysz dystans pomiędzy swoją marką a użytkownikami i zyskujesz ich sympatię. Gdybyś potrzebował w tym pomocy – zgłoś się do nas. Kompleksowo zajmiemy się obsługą Twojego fanpage.
Marketing lokalny. Dotrzyj do osób ze swojej okolicy
Prowadzisz lokalny biznes i chcesz dotrzeć do klientów z Twojego regionu? Pomoże Ci w tym marketing lokalny. Dzięki temu zwiększysz widoczność swojej oferty tam, gdzie najbardziej Ci na tym zależy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zdobywać „lokalnych” klientów w internecie, koniecznie przeczytaj nasz poradnik o marketingu lokalnym.
Wiesz już, jak pozyskać klienta w internecie…
…pora zacząć działać. Pamiętaj – żadna usługa ani produkt nie sprzeda się sama. Jeśli chcesz pozyskiwać klientów w internecie, musisz przygotować odpowiednią strategię, a następnie ją realizować. Jak już powiedzieliśmy na samym początku – nie ma jednego przepisu na zdobycie klientów w internecie. Jednak połączenie powyższych metod pozwoli Ci dotrzeć do tych osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą. Jeśli będziesz potrzebować w tym pomocy, zachęcamy do współpracy.
Powodzenia!