Content marketing w promocji firmy. Czym jest i dlaczego warto go wdrożyć?

content-marketing-co-to-przyklady-agencja-marketingowa-knowIT-polska

Content marketing to obecnie najskuteczniejsza metoda, jeśli zależy Ci na dotarciu do nowych odbiorców i zwiększeniu świadomości marki. Dzięki niemu możesz budować trwałe relacje z klientami, a tym samym zyskać ich lojalność. Chcesz wiedzieć, jak to osiągnąć? W porządku. Ale na początek zastanówmy się…

… dlaczego powinienem wdrożyć content marketing w swojej firmie?

Przedstawiliśmy już kilka zalet content marketingu, jednak być może jeszcze nie jesteś do niego przekonany. Dlatego zanim przejdziemy do tego, czym właściwie jest content marketing, skupmy się najpierw na tym, co dzięki niemu możesz osiągnąć.

7 korzyści content marketingu

  1. zwiększasz rozpoznawalność marki,
  2. docierasz do potencjalnych klientów,
  3. budujesz z nimi trwałe relacje,
  4. umacniasz wizerunek specjalisty,
  5. pozyskujesz kontakty do bazy mailingowej,
  6. osiągasz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania (SEO)
  7. a to wszystko prowadzi do zwiększenia sprzedaży.

Zgodzisz się, że wygląda to obiecująco (i takie jest w rzeczywistości!). A skoro tak, to warto poświęcić chwilę, aby zapoznać się z tą efektywną strategią, jaką jest content marketing.

 

Krótki przewodnik po content marketingu dla przedsiębiorców

 

Content marketing – a co to takiego?

Content marketing, nazywany także marketingiem treści, to strategia polegająca na publikacji różnego rodzaju materiałów, które są wartościowe i atrakcyjne z punktu widzenia określonego segmentu klientów – Twojej grupy docelowej.

Poprzez tworzenie i udostępnianie pożądanych przez odbiorców treści, stają się one nośnikami przekazu o charakterze wizerunkowym oraz sprzedażowym. Warto jeszcze zaznaczyć, że content marketing wspomaga działania SEO, które jak zapewne wiesz, mają na celu zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce.

- Co publikować?

  • artykuły tematyczne i eksperckie
  • e-booki (np. poradniki), raporty, zestawienia
  • wideo i animacje, np. wywiady, vlogi, prezentacje, poradniki
  • webinary (lub webinaria), czyli wykłady online
  • podcasty (forma internetowej audycji)
  • infografiki lub wideoinfografiki
  • recenzje – publikowane jako tekst, audio czy wideo, najistotniejsze, aby były wiarygodne (czyli tworzone przez osoby postronne, darzone zaufaniem)

- Gdzie udostępniać

Jeśli chodzi o dystrybucję treści, content marketing najczęściej wykorzystuje:

  • blogi tematyczne i branżowe
  • media społecznościowe (Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram itp.)
  • fora i grupy
  • newsletter
  • inne strony (artykuły gościnne i sponsorowane)
  • prasa (tak – content marketing stosuje się też offline)

 

Jak działa marketing treści?

Content marketing a korzyści wizerunkowe

W przeciwieństwie do tradycyjnych form marketingu, gdzie przekaz jest jednostronny, content marketing pozwala zaangażować obie strony: Ciebie jako nadawcę oraz Twoich odbiorców. W ten sposób korzyści są obopólne – klienci otrzymują pomocne treści, a Ty w zamian za to zyskujesz ich zainteresowanie i umacniasz wizerunek eksperta.

Klient niczego od Ciebie nie kupi, jeśli nie wzbudzisz jego zaufania. Click To Tweet

 

Content marketing a korzyści sprzedażowe

Marketing treści umożliwia budować długotrwałe relacje z wybraną grupą klientów – relacje oparte na zaufaniu, emocjach i lojalności. Dlatego content marketing świetnie sprawdza się w procesie sprzedaży.

Tacy konsumenci chętniej skorzystają z oferty (i prawdopodobnie zrobią to nie raz), ponieważ znają Twoją firmę i otrzymali od Ciebie korzyść jaką jest pomoc / wartościowa informacja. A jeśli produkt spełni ich oczekiwania, to najpewniej polecą Twoją markę i podzielą się pozytywną opinią.

Najpierw należy zadbać o relację, a potem dopiero o sprzedaż. Click To Tweet

 

Content marketing a pozyskiwanie kontaktów

O czym jeszcze warto wspomnieć? Oczywiście o skuteczności content marketingu jeśli chodzi o budowanie bazy mailingowej. Wiemy o tym z własnego doświadczenia. W jaki sposób marketing treści pomoże Ci pozyskać adresy e-mail?

Najprościej będzie posłużyć się przykładem: darmowe poradniki, które można otrzymać po zapisaniu się na listę mailingową. Pewnie widziałeś to już nie raz. Nic dziwnego – takie „gratisty” są bardzo zachęcające, zarówno dla odbiorców, jak i firm.

Użytkownik otrzymuje bezpłatny e-book, a Ty zyskujesz kolejny adres w swojej bazie mailingowej. Od teraz możesz wysyłać mu swój newsletter z ofertą, np. rabatem.

Nic tak nie zachęca klienta do podania adresu e-mail jak bezpłatny poradnik. Click To Tweet

 

Content marketing a SEO

Materiały udostępniane na stronach mają istotne znaczenie w optymalizacji, ponieważ zwiększają one widoczność stron w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego marketing treści jest także wykorzystywany w pozycjonowaniu.

Materiały wideo umieszczone na stronie mogą zwiększyć bezpłatny ruch z wyszukiwarek nawet o 157%. Click To Tweet

 

Algorytm wyszukiwarki Google ocenia wysoko teksty, które są przede wszystkim:

  • tworzone dla ludzi, a nie dla robotów internetowych – czyli „naturalne”,
  • oryginalne – nie były i (nie są!) publikowane na innych stronach,
  • urozmaicone – wzbogacone o dodatkowe materiały w postaci zdjęć, infografik, materiałów wideo itd.,
  • czytelne i bezbłędne – struktura tekstu powinna być uporządkowana, a teksty poprawne pod względem językowym.

Czyli ceni w nich wszystko to, co powinno charakteryzować wysokiej jakości teksty tworzone w ramach strategii content marketingowej.

 

Co decyduje o sukcesie content marketingu?

Content marketing, jak każda inna strategia, wymaga odpowiedniego przygotowania. Jeśli chcesz zrobić to dobrze, powinieneś wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników (lub po prostu możesz zlecić kampanię nam.

Skuteczna kampania content marketingowa polega na:

  • zaplanowaniu działań kampanii content marketingowej (w tym: określenie grupy docelowej, budżetu reklamowego, kanałów dystrybucji),
  • przygotowywaniu autorskich treści, które są ważne i wartościowe dla odbiorców,
  • publikacji tych treści na kanałach preferowanych przez grupę docelową,
  • przyciąganiu uwagi odbiorców poprzez rozpowszechnianie i promowanie materiałów,
  • zwiększaniu zaangażowania i budowaniu trwałych relacji z klientami.

Warto pamiętać, że marketing treści to działania długotrwałe, które wymagają systematyczności i stałości. Opublikowanie raz w miesiącu jednego artykułu na blogu firmowym oraz posta na Facebooku nie przyniesie oczekiwanych rezultatów

Innym, istotnym czynnikiem jest promocja treści – samo udostępnianie materiałów w social media nie zapewni Ci dobrych zasięgów ani nie wygeneruje sprzedaży. Bez niej Twoje działania sprowadzają się do biernego czekania na to, aż klient sam się domyśli, że może skorzystać z Twojej oferty.

 

Content is king!

Content marketing to rozległy temat. W tym artykule przedstawiliśmy Ci najważniejsze korzyści marketingu treści i pokazaliśmy na czym on polega. Warto mieć na uwadze, że samo publikowanie wartościowych materiałów nie wystarczy, żeby osiągnąć spektakularne rezultaty.

Z własnego doświadczenia wiemy, że bardzo ważnym elementem content marketingu jest promocja treści i analiza – dzięki niej będziesz wiedzieć, co się sprawdza lepiej, a co gorzej.

Mamy nadzieję, że ten tekst był dla Ciebie pomocny. Jeśli masz pytanianapisz do nas lub zostaw komentarz.

kampanie content marketing agencja marketingowa knowIT

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są wymagane