Czym jest wideo marketing i jak go wykorzystać?

czym-jest-wideo-marketing

Ponad połowa Polaków codziennie ogląda jakiś film online. Nic więc dziwnego, że wideo to obecnie jedno z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych w marketingu. Czym jest wideo marketing i jakie korzyści przyniesie Twojej firmie? Oto kilka mocnych argumentów.

Czym jest wideo marketing?

Wideo marketing to forma marketingu internetowego, który opiera się na treściach wideo oraz animacjach. W ramach strategii wideo marketingowej realizuje się różnego rodzaju cele, począwszy od kreowania wizerunku marki, przez budowanie przywiązania klientów, po promocję produktów.

Wykorzystanie tego rodzaju materiałów na stronie internetowej, w sklepie online, serwisach wideo (np. YouTube), newsletterze czy w mediach społecznościowych w znacznym stopniu zwiększa efektywność działań promocyjnych.

 

Dlaczego wideo marketing się opłaca?

Skuteczność wideo marketingu jest imponująca. Liczby mówią same za siebie, oto kilka z wielu przykładów:

    • po obejrzeniu  wideo chęć zakupu rośnie od 65% do 85%
    • użytkownicy udostępniają materiały wideo 1200% częściej niż materiały tekstowe
    • wideo w newsletterze zwiększa jego klikalność od 200 do 300%
    • materiały wideo umieszczone na stronie mogą zwiększyć bezpłatny ruch z wyszukiwarek nawet o 157%

 

Wniosek? Po pierwsze – wideo marketing jest wprost stworzony dla branży e-commerce. Coraz więcej osób woli obejrzeć film o produkcie niż czytać opis. Dzięki wideo można przedstawić więcej informacji i szczegółów w o wiele krótszym czasie. Jest ono także bardziej wiarygodne niż zdjęcie. Po prostu – filmy podnoszą sprzedaż.

Po drugie – wideo zwiększa bezpłatne zasięgi w wyszukiwarce oraz w social media, wpływa także na większy ruch (zarówno na stronach internetowych, w social media, newsletterach itd.) i zatrzymuje uwagę odbiorców na dłużej.

Po trzecie – wideo to przyszłość. Szacuje się, że jeszcze przed 2020 rokiem materiały wideo będą generować 80% ruchu w internecie. Już teraz 55% osób każdego dnia ogląda jakieś video.

 

Wideo marketing w praktyce

Wideo marketing wykorzystuje się nie tylko do promowania produktów poprzez publikację filmików prezentujących ofertę. Wideo marketing to przede wszystkim treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorców. Dzięki identyfikacji tych potrzeb, możesz opracować takie treści wideo, które będą idealnie wpisywać się w upodobania Twoich potencjalnych klientów. Możesz np. dzielić się informacjami, które nie tylko są interesujące dla odbiorców, lecz także pokazują, że znasz się na rzeczy. Dzięki eksperckim poradom wzbudzisz zaufanie i zyskasz nowych klientów. Omówmy to na przykładzie.

Jeśli prowadzisz kawiarnię, możesz w krótkich i ciekawych, a czasem zabawnych filmach opowiadać o gatunkach kawy, o najlepszych sposobach jej parzenia i najsmaczniejszych syropach. Pokażesz, że jesteś pasjonatem i profesjonalistą, co przyciągnie smakoszy do Twojej kawiarni.

 

Jakie formy wideo marketingu warto wykorzystać?

Najpopularniejsze formy wideo w marketingu internetowym to:

    • filmy o firmie – opowiedz w nich, co było inspiracją do stworzenia Twojej marki lub pokaż odbiorcom, jak na co dzień działa Twoja firma, np. kto w niej pracuje i czym się zajmuje;
    • prezentacje produktów – przedstaw odbiorcom swoje produkty w atrakcyjny sposób; taką prezentację najlepiej połączyć z opiniami klientów, którzy zdecydowali się na zakup i zaufali Twojej marce;
    • poradniki – wykaż się specjalistyczną wiedzą w przystępnym dla odbiorcy języku. Prowadząc kawiarnię opowiedz, jak spienić mleko do kawy lub jak zmielić ziarno, aby cieszyć się najlepszym aromatem tego napoju. Warto, abyś pokazywał w swoich filmach, że naprawdę lubisz to, co robisz;
    • filmy instruktażowe – wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i opowiedz, jak poprawnie korzystać ze sprzętu, jaki oferujesz. Jeśli sprzedawany przez Ciebie produkt może sprawić problemy potencjalnym klientom, warto, żebyś im pomógł. Masz szansę pokazać swój profesjonalizm, a nie tylko o nim mówić;
    • webinary – odważ się poprowadzić interaktywne wykłady online przy użyciu kamery i czatu (webinary). To świetny i innowacyjny sposób promocji Twoich produktów.

 

Co zrobić, żeby wideo marketing był naprawdę skuteczny?

Trzeba wziąć pod uwagę 3 czynniki:

  1. dynamiczną formę przekazu – jest przystosowana do dzisiejszego tempa życia i łatwego sposobu odbioru informacji przez użytkowników;
  2. oryginalny pomysł na strategię reklamową – wideo marketing zakłada długotrwałą relację z potencjalnym klientem, dlatego ważna jest odpowiednio ułożona kampania z pomysłowymi scenariuszami kolejnych filmów;
  3. potrzeby klientów – podstawowa kwestia, której nie możesz zlekceważyć, to realne potrzeby odbiorców; dlatego warto mieć oczy szeroko otwarte na to, czym interesują się Twoi potencjalni klienci, czego im brakuje.

Ile kosztuje wideo marketing?

Wideo marketing to długoterminowa inwestycja. Nie chodzi w nim o nagranie jednego filmiku, ale o regularne publikowanie treści, które budują wśród odbiorców świadomość marki i zwiększają zaufanie wobec Twojej oferty. Aby jednak tak było, należy najpierw opracować odpowiednią strategię i konsekwentnie ją wdrażać.

Nie będziemy ukrywać, że jeśli zależy Ci na dobrym wideo marketingu, trzeba w niego trochę zainwestować. I ta inwestycja Ci się opłaci, chociażby przez wzgląd na wciąż rosnącą popularność wideo, jego skuteczność w sprzedaży czy efektywność jeśli chodzi o zaangażowanie odbiorców, którzy chętnie udostępniają wartościowe / interesujące / ładne / pomocne… wideo.

Warto pamiętać, że w wideo marketingu oprócz samej treści, liczy się także forma w jakiej jest ona przekazana. Materiały udostępniane przez firmy powinny cechować się nie tylko wartościowym przekazem, lecz również być profesjonalne (kojarzone konkretnie z tą marką, estetyczne, dobrej jakości itd.).

Stąd aby robić to dobrze, oprócz strategii i scenariusza, wideo marketing wymaga także odpowiedniego zaplecza jeśli chodzi o sprzęt (kamery, nagłośnienie i oświetlenie), technologię (programy do montażu obrazu i dźwięku).

Oczywiście nie musisz się tym zajmować sam: przygotowywać treści, kupować sprzętu czy uczyć się obsługi programów. Możesz skorzystać z naszej pomocy – zajmiemy się tym wszystkim za Ciebie i zrealizujemy materiał w naszym studio filmowym w Toruniu. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoje filmy są tworzone w profesjonalny sposób. Sprawdź, jak wykreujemy wizerunek Twojej marki: wideo marketing dla firm.

Czym jest wideo marketing – podsumowanie

Wideo marketing stwarza ogromne możliwości, jeśli chodzi o budowanie wizerunku, zwiększenie zaufania do marki czy sprzedaż. Liczby mówią same za siebie – wideo marketing to po prostu przyszłość, dlatego warto zacząć inwestować w niego już dziś. Tym bardziej, że stosunkowo jeszcze niewiele firm wykorzystuje wideo w działaniach promocyjnych.

wideo-marketing-agencja-marketingowa-knowit-polska

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są wymagane