Po co prowadzić webinary sprzedażowe? Oto 5 mega korzyści

zwieksz-swoja-sprzedaz-z-webinarem-knowit

Dlaczego powinieneś zacząć traktować webinar sprzedażowy jako stały i ważny element strategii marketingowej? Jak nietrudno się domyślić – zwiększają one sprzedaż. Ale to nie jest ich jedyna zaleta. Z drugiej strony to czy można chcieć więcej? Można. Zobacz, co jeszcze zyskasz, jeśli zaczniesz prowadzić webinary sprzedażowe.

Webinary sprzedażowe to jedno z najefektywniejszych narzędzi wykorzystywane nie tylko w e-commerce. Jego skuteczność polega przede wszystkim na tym, że umożliwia on interakcję z odbiorcami. Dzięki wykorzystaniu wideo, dźwięku oraz czatu kontakt jest obustronny, co wpływa także na większe zaangażowanie ze strony uczestników.

Jeśli chodzi o formę, to webinar jest szkoleniem prowadzonym na żywo. To internetowy wykład online, podczas którego możesz podzielić się wiedzą i doświadczeniem z grupą użytkowników zainteresowanych Twoją branżą. Przejdźmy teraz do zasadniczej kwestii.

 

W jaki sposób prowadzić webinar, aby sprzedawać?

Co jeszcze warto wiedzieć o webinarach sprzedażowych? Przede wszystkim to, że skuteczny webinar nie polega na nachalnym prezentowaniu produktu. Aby sprzedawać poprzez webinar, trzeba najpierw coś dać od siebie. To przyciągnie potencjalnych klientów i sprawi, że zapiszą się na prowadzony przez Ciebie wykład.

Przykład: jeśli jesteś trenerem fitness, to wiesz, że ludzie często pytają o skuteczne i łatwe sposoby na szczupłą sylwetkę. Nagraj o tym webinar, podpowiedz im, co powinni zrobić, żeby osiągnąć swój cel. 

Nie zapomnij o tym, aby w trakcie wykładu utrzymywać kontakt z uczestnikami. Zadawaj im pytania lub odpowiadaj na ich wątpliwości. Pokazuj, że znasz ich potrzeby i potrafisz rozwiązywać problemy, z jakimi muszą się zmierzyć. Nagradzaj ich za to, że poświęcili swój czas – udostępnij im dodatkowe materiały w postaci prezentacji, tabel czy poradników.

To, że naprawdę wiesz, o czym mówisz i jesteś w stanie im pomóc, sprawi, że uczestnicy Ci zaufają. I właśnie zaufanie jakie możesz zdobyć, pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe klienta. To jest dobry moment, aby opowiedzieć o swojej ofercie i zacząć sprzedaż.

Oczywiście powyższa ścieżka jest nieco uproszczona – sprzedaż przez webinar to temat na osobny artykuł. Słowo, że niedługo o tym napiszemy. Polub nas na Facebooku, a na pewno nic Cię nie ominie.

 

Gotowe? W porządku – wróćmy zatem do tematu.

Poznaj 5 korzyści, które dają webinary sprzedażowe

1. Poszerzasz bazę mailingową

Organizacja webinaru to świetny sposób, żeby pozyskiwać kontakty do swojej bazy mailingowej. Zapisując się na internetowy wykład, użytkownik podaje swój adres e-mail (może to być również numer telefonu lub konto na profilu społecznościowym).

Jeśli użytkownik wyrazi zgodę, możesz dodać go do swojej listy mailingowej, a tym samym regularnie wysyłać mu swój newsletter, kody rabatowe lub informacje o nowościach.

2. Zyskujesz lojalność klienta

Co ciekawe, tylko 16% ludzi wybiera uczestniczenie w webinarach na żywo. Czy to znaczy, że nie warto ich organizować? Przeciwnie! Dzięki webinarom sprawisz, że Twój potencjalny klient zrozumie, że możesz rozwiązać jego problem, a proponowane przez Ciebie rozwiązania są dla niego korzystne.

Dając coś od siebie, budujesz zaufanie, które z czasem zaowocuje przywiązaniem klienta do Twojej marki. Czego chcieć więcej?

3. Zwiększasz zasięg oferty

Użytkownicy chętnie zapisują się na bezpłatne webinary. Jeśli przygotujesz naprawdę wartościowy wykład i udostępnisz o nim informację na różnych kanałach (blogu, na firmowych profilach społecznościowych, w grupach na Facebooku czy po prostu zainwestujesz w reklamę), możesz liczyć na spore zainteresowanie i zaangażowanie ze strony odbiorców.

Osoby, które będą chciały wziąć udział w webinarze chętnie dadzą „lajka” lub skomentują Twój post, aby poznać więcej szczegółów, a nawet udostępnią go dalej, aby ich znajomi też mogli wziąć udział. Po prostu – dobre i wartościowe treści to większy zasięg.

4. Generujesz ruch na stronie

Formularz zapisu na webinar możesz umieścić bezpośrednio na swojej stronie internetowej. Dzięki temu zwiększysz ruch w witrynie, co oczywiście przekłada się na lepsze pozycje w wyszukiwarce. Plus jest też taki, że osoby wchodzące na Twoją stronę będą miały okazję także zapoznać się z Twoją ofertą przed webinarem – o ile zostaną dobrze pokierowane.

Przykładowo: po zapisaniu się na webinar, możesz wyświetlać użytkownikom stronę z podziękowaniami, na której zamieścisz także linki do innych swoich stron.

5. Gromadzisz cenne informacje

W trakcie webinarów możesz zadawać pytania uczestnikom, rozmawiać z nimi, odpowiadać na ich wątpliwości. To świetny sposób, aby zdobywać informacje. O czym? O potrzebach Twoich klientów, obawach, problemach, zachowaniach, zainteresowaniach itd. Istna kopalnia wiedzy na temat Twojej grupy docelowej, a także okazja, aby przeprowadzić badania rynku.

 

Jak widzisz prowadzenie webinarów nie tylko zwiększy sprzedaż, lecz także pozwoli Ci rozwinąć Twój biznes. Aby jednak tak było, warto się do tego odpowiednio przygotować. Jeśli będziesz potrzebować pomocy przy organizacji webinaru, daj znać.

 

Poprowadź swój webinar sprzedażowy z naszego studia w Toruniu

Zacznij promować swoją firmę dzięki webinarom sprzedażowym – pomożemy Ci w tym. Zajmiemy się stworzeniem strategii marketingowej dla Twojej firmy, która skutecznie wykorzysta webinary sprzedażowe w promocji Twojej marki. Dopasujemy treść webinaru do odpowiedniej grupy odbiorców i celów, jakie chcesz osiągnąć.

Dzięki temu Twoja inwestycja w internetowe wykłady przyciągnie uwagę użytkowników i poprawi Twoją pozycję na rynku. Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź naszą stronę:

organizacja-webinarow-szkolenia-online-torun

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są wymagane