Blog firmowy – po co go prowadzić? Poznaj 6 mocnych powodów

po-co-prowadzic-blog-firmowy-czy-warto-go-miec

Po co prowadzić blog firmowy, czy to się w ogóle opłaca? Odpowiedź brzmi: tak. Masz wątpliwości? W takim razie pokażemy Ci 6 konkretnych korzyści, dla których warto założyć bloga na stronie firmowej.

Prowadzenie bloga firmowego jest jedną z technik marketingu przychodzącego (inbound marketing), który nie polega na nachalnym oferowaniu swoich produktów czy usług, ale na działaniach, które mają sprawiać, żeby klient sam odnalazł Twoją firmę.

Taka forma reklamy pozwala dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców, dzięki czemu jest skuteczniejsza niż tradycyjne metody promocji. To oczywiście nie wszystko. Poznaj inne powody, dla których warto mieć blog firmowy.

 

1. Blog firmowy buduje ekspercki wizerunek

Blog firmowy to baza treści, która pokazuje, że Twoja firma jest profesjonalna. Udowadniasz  potencjalnym klientom, że potrafisz rozwiązać ich problemy. Nie tylko wiesz, jak to zrobić, ale też chętnie dzielisz się tą wiedzą. Odbiorcy to docenią. I wrócą do Ciebie – już jako klienci – z innym problemem do rozwiązania.

 

2. Blog firmowy generuje ruch na Twojej stronie

Blog firmowy, na którym publikowane są wartościowe i interesujące treści, przyciąga odbiorców. To z kolei przekłada się na większy ruch w witrynie – duża liczba wyświetleń strony to wyższa pozycja w wyszukiwarce. A im więcej osób odwiedza Twój blog, tym większa szansa na pozyskanie klientów – proste.

 

blog-firmowy-prowadzenie-bloga-firmowego-agencja-marketingowa-knowIT-Polska
6 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy

3. Blog firmowy zwiększa widoczność Twojej strony w wyszukiwarce

W jaki sposób prowadzenie bloga zwiększy widoczność Twojej strony internetowej?

Po pierwsze: każdy kolejny wpis to nowa podstrona, a więc rozwijasz swoją witrynę.

Po drugie: dzięki systematycznym publikacjom aktualizujesz treści na stronie.

Po trzecie: publikujesz oryginalne i wartościowe treści, tworzone z myślą o czytelnikach.

Dzięki temu, że Twoja strona jest regularnie uaktualniana o nowe i autorskie treści, roboty internetowe, czyli programy zbierające informacje o zawartości Twojej strony, będą ją korzystniej oceniały, a tym samym strona pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na wzrost ruchu w witrynie. A skoro o tym mowa…

 

4. Blog wykorzystuje potencjał słów kluczowych z długiego ogona

Tworząc stronę internetową trudno umieścić w niej słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Blog firmowy daje możliwość wykorzystania potencjału tych słów.

Jak to działa? Załóżmy, że prowadzisz kawiarnię w Toruniu i masz w swojej ofercie rzadko spotykane gatunki kawy, o których opowiada blog firmowy. Jakiś czas temu opublikowałeś na nim artykuł o tym, w jaki sposób parzyć prawdziwą turecką kawę, a przy okazji zaprosiłeś czytelników, aby jej spróbowali w Twojej kawiarni.

Jeśli użytkownik wpisze do wyszukiwarki zapytanie: “turecka kawa w Toruniu”, w jego wynikach pojawi się właśnie Twoja strona. W każdej branży znajdziemy podobne frazy, które mają naprawdę duży potencjał sprzedażowy. Warto to wykorzystać.

 
prowadzenie-bloga-firmowego-blogi-dla-firm-knowIT-Polska-Toruń

5. Blog firmowy pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców i pozwoli zbudować bazę kontaktów

Głównym celem prowadzenia firmowego bloga jest dostarczanie odbiorcom wartościowych treści, które ich zainspirują i sprawią, że w przyszłości zostaną Twoimi klientami. Użytkownicy, którzy trafią na bloga firmowego, dowiedzą się, że firma prowadzi newsletter. Dzięki temu będą mogli zapisać się na listę mailingową i dostawać nowe treści dotyczące Twojej firmy.

Wpisy z bloga powinny pojawiać się regularnie również w mediach społecznościowych, gdzie obecna jest Twoja marka. Jeśli wpis zainteresuje Twoich fanów (np. na Facebooku czy Twitterze), to chętnie podzielą się nim z innymi. A dzięki temu linki do bloga firmowego zobaczą nowi odbiorcy, którzy jeszcze nie znają Twojej marki.

 

6. Blog firmowy zmniejsza dystans między marką a klientami

Dzięki regularnemu dzieleniu się wartościowymi treściami z użytkownikami, nie tylko udowodnisz, że znasz się na rzeczy, ale zmniejszysz dystans między Twoją firmą, a potencjalnymi klientami.

Jeśli wpisy na Twoim blogu są inspirujące, odbiorcy chętnie je komentują. Dzielą się z Tobą swoimi przemyśleniami na poruszony temat lub zadają pytania. To wszystko prowadzi do konstruktywnych dyskusji, które będą bardzo korzystne dla Twojej firmy. Dlaczego?

Ponieważ masz szansę lepiej poznać swoich potencjalnych odbiorców i odpowiedzieć na ich potrzeby. Dzięki aktywności użytkowników lepiej sprecyzujesz swojego klienta idealnego i dopasujesz się do jego potrzeb. To wpłynie na pozytywny odbiór Twojej marki i zwiększy sprzedaż.

 

Po co prowadzić blog firmowy – podsumowanie

Dzięki blogowi firmowemu udowodnisz swój profesjonalizm, a użytkownicy poszukujący odpowiedzi na swoje pytania, trafią właśnie do Ciebie. Publikując na blogu naprawdę dobre, wartościowe treści, odbiorcy zapamiętają Cię i chętnie zapiszą się do firmowego newslettera. Następnie wrócą do Ciebie i poproszą o profesjonalną pomoc, a Ty zyskasz nowych klientów.

 

Wiemy, jak prowadzić blogi firmowe, żeby były skuteczne.

Teraz już wiesz, że prowadzenie bloga firmowego może przynieść sporo korzyści. My za to wiemy, w jaki sposób to robić. Jeśli chcesz zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy i zależy Ci na dotarciu do nowych klientów – skontaktuj się z nami. Zajmiemy się Twoim blogiem od A do Z.

1 Comment
  • Prowadzenie bloga firmowego wygląda wspaniale i ma same zalety. Oczywiście w oczach wyszukiwarek i speców od pozycjonowania. W moich oczach, a także wielu użytkowników netu, taki piszący bloga pacjent rozpaczliwie szuka klientów na swoje usługi i na siłę wtłacza treści. Są dobre blogi tworzone „przy okazji” marki, ale to 5% ogółu. Reszta – chłam.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są wymagane