Promocja firmy w mediach społecznościowych
Choć media społecznościowe należą do wirtualnego świata internetu, to właśnie dzięki nim realnie zwiększysz swój zysk. I nie są to słowa na wyrost. Zobacz, w jaki sposób wykorzystać firmowy profil w social media, aby wypromować swoją ofertę.
Promocja firmy w mediach społecznościowych – czy to dla mnie?
Chociaż podstawowym celem social media jest rozrywka, to portale społecznościowe coraz częściej są wykorzystywane do promocji firm. Wystarczy spojrzeć na największe i najpopularniejsze marki – każda z nich jest aktywna na Youtubie, Facebooku, Twitterze czy Instagramie, a ich strony mają setki tysięcy fanów.
Dzięki social media możesz dotrzeć do nowych klientów, pozyskać kontakty biznesowe, zwiększyć sprzedaż… Możliwości jest mnóstwo, wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć i w jaki sposób to zrobisz. Co to oznacza dla Ciebie? Że niezależnie od tego, jaki biznes prowadzisz – czy jest to firma lokalna z Torunia, sklep internetowy dla rowerzystów czy sieć salonów SPA – dzięki odpowiedniej strategii Ty też możesz (i powinieneś!) skutecznie promować swoją firmę w social media.
Jeszcze nie jesteś przekonany? W takim razie przejdziemy od razu do podstawowego argumentu za obecnością Twojego biznesu w social media.
Social media dla firm: Twoi klienci już tu są!
Spójrz na poniższe statystyki:
Jak widzisz, Polacy spędzają w internecie codziennie ponad 5,5 godziny, z czego w social media prawie 2. Bardzo dobrą wiadomością dla Ciebie jest to, że masz szansę w tym czasie dotrzeć do nich z promocją Twojej firmy. Tym bardziej, że już prawie połowa Polaków aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Pokażemy Ci teraz, w jaki sposób możesz to wykorzystać.
Co daje promocja firmy w mediach społecznościowych?
1. Budowanie wizerunku firmy
Social media dają Twojej firmie niepowtarzalną możliwość kreowania pozycji eksperta na rynku. W jaki sposób? Poprzez spójne i konsekwentne prowadzenie wybranych mediów społecznościowych – jak Cię widzą, tak Cię piszą.
47% internautów uważa, że liczba fanów w mediach społecznościowych wpływa na wiarygodność marki.
Jeśli przykładowo Twoja strona na Facebooku czy konto na Twitterze ma wielu obserwujących, to wzbudzasz zaufanie. Dlaczego? To prosty mechanizm psychologiczny. Użytkownicy zauważą: tylu ludzi nie mogło się pomylić, warto wybrać właśnie tę ofertę.
Marka nie musi istnieć na wszystkich możliwych portalach społecznościowych. Istotne jest, żebyś wybrał te z nich, z których korzysta Twoja grupa docelowa. Przecież to właśnie dla nich stworzyłeś swoją ofertę.
Ważne jest też dopasowanie wybranych kanałów do specyfiki firmy. Jeśli prowadzisz włoską restaurację w Toruniu, to warto, żebyś pomyślał o takich kanałach, które wykorzystują przede wszystkim obraz. W tym przypadku będzie to Facebook i Instagram.
2. Budowanie bezpośrednich relacji z użytkownikami
Dzięki obecności marki w social media dowiesz się, co klienci myślą o Twojej firmie. Jak to działa? Prowadząc kanał w mediach społecznościowych, obserwujący Twoje konto mogą lajkować, komentować i udostępniać posty.
Natomiast Ty możesz prowadzić z nimi dyskusje, podziękować za wybór oferty czy publicznie przeprosić, jeśli Twój produkt okazał się wadliwy. Nawet jeśli któryś z użytkowników złoży publiczną reklamację, to taką sytuację też możesz obrócić na swoją korzyść. Przepraszając na forum i składając obietnicę, że rzetelnie zajmiesz się przedstawioną sprawą, pokażesz, że nie jest Ci to obojętne.
Weź pod uwagę, że 78% użytkowników jest zdania, że najważniejsze jest to, że marka słucha ich opinii. Ważne więc żebyś odpowiedział na każdy komentarz. To pokazuje Twoje zaangażowanie i pozwala Ci utrzymać renomę marki.
3. Docieranie do nowych klientów i bezpłatny zasięg
Jeśli Twoje posty będą przyciągać uwagę, to użytkownicy udostępnią je na swoich profilach. Wtedy ich znajomi będą reagować na te treści, komentując czy lajkując, a to zwiększa organiczny, czyli bezpłatny zasięg Twoich postów.
46% internautów przyznało, że nowe marki poznało w social media, a 76% Polaków uważa, że opinie znajomych wpływają na ich decyzje zakupowe.
Taka rekomendacja to najlepsza reklama. Warto jeszcze podkreślić, że 46% polskich internautów, to ok. 7 mln osób, do których możesz dotrzeć. Oczywiście, Twoja grupa docelowa nie będzie aż tak szeroka, jednak zauważ, jaki potencjał tkwi w dotarciu do zupełnie nowych osób, o preferencjach podobnych do potrzeb Twoich klientów.
4. Reklama marki w social media
Jedną z wielu zaletą reklam w social media jest ich elastyczność i precyzyjność. Dajmy na to kampanie reklamowe na Facebooku. Dzięki nim swoją ofertę możesz kierować zarówno do szerokiego, jak i bardzo sprecyzowanego grona odbiorców.
Możesz także ustalić zasięg swojej reklamy jeśli chodzi o lokalizację, aby wyświetlać ją osobom, które znajdują się w konkretnym miejscu – kraju, województwie, mieście, czy nawet pod danym adresem.
Co więcej – masz do wyboru kilka konkretnych celów reklamowych, od pozyskiwania adresów e-mail, przez promowanie swojej strony internetowej (zwiększanie ruchu w witrynie), po zakup produktu.
Do reklamowania swojego biznesu w mediach społecznościowych możesz wybrać również inne kanały social media, takie jak: Twitter, Instagram, YouTube czy LinkedIn – ten ostatni jest idealny zwłaszcza dla tych firm, które świadczą usługi B2B.
Jak wypromować firmę w social media?
Promocja firmy w social media pozwoli Ci nie tylko zbudować silną markę, ale przede wszystkim zwiększy zasięg dotarcia do odbiorców – Twoich potencjalnych klientów. Możesz to osiągnąć dzięki właściwej strategii stworzonej w oparciu o konkretne cele, uwzględniającej takie aspekty, jak: wybór kanału, harmonogram publikacji, sposób komunikacji z fanami, identyfikację wizualną czy content marketing (treści).