Czy sklep internetowy się opłaca?

sklep-internetowy-czy-sie-oplaca-czy-warto-zalozyc-sklep-internetowy-knowIT-Polska

Prowadzisz własny biznes i rozważasz różne sposoby jego rozwoju. Chcesz dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Zastanawiasz się też, czy sklep internetowy się opłaca? Czy jego założenie dla Twojej firmy to dobry pomysł? Poznaj powody, dla których warto zacząć prowadzić sprzedaż przez internet.

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Niekwestionowaną zaletą własnego sklepu internetowego jest nieograniczona w czasie sprzedaż – 24h/7 dni w tygodniu, gdzie zdecydowana większość transakcji przebiega automatycznie. Możesz kontrolować ją  każdej chwili – masz wgląd do raportów, otrzymujesz powiadomienia o sprzedaży.

Jeśli natomiast chodzi o możliwości dotarcia do klienta i kontakt z nim, to e-commerce niewiele się pod tym względem różni od sprzedaży stacjonarnej. Ba! Jest ona nawet skuteczniejsza – Twoja oferta ma zasięg globalny, a reklama w internecie pozwala precyzyjnie dotrzeć do potencjalnego klienta.

Tych korzyści jest znacznie więcej – poniżej przedstawiamy Ci je szczegółowo. Zobacz, dlaczego sklep internetowy się opłaca.

  1. Coraz więcej Polaków kupuje przez internet
  2. Obsługa sklepu internetowego jest prosta i bezproblemowa
  3. Istnieje wiele możliwości promowania produktów w sklepie
  4. Proces sprzedaży w sklepie online jest automatyczny, a koszty prowadzenia niskie
  5. Dzięki sklepowi online możesz bez ograniczeń docierać do nowych klientów
  6. Możesz budować relacje z klientami i utrzymać z nimi kontakt po zakupie
  7. Duży zasięg dotarcia z ofertą – sklep internetowy umożliwia sprzedaż zagraniczną

 

Nowe możliwości rozwoju biznesu – statystyki

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” 53% internautów robi zakupy w polskich sklepach online, a 54% z nich nabyło kiedyś produkt przez internet. Zaznaczymy jeszcze tylko, że polski rynek e-commerce (sprzedaż internetowa) jest wyceniany na prawie 40 mld złotych!

Czy sklep internetowy dla firm się opłaca? Wystarczy przeanalizować te liczby (dane wg Hootsuite & We are social z 2018 roku):

  • 66% Polaków szukało produktów lub usług online, żeby je kupić;
  • 72% użytkowników odwiedziło w internecie sklepy z detaliczną sprzedażą,
  • 57% Polaków kupiło produkt lub usługę online.

Statystyki pokazują, że coraz więcej osób korzysta z możliwości, jakie dają sklepy online (i podkreślamy – to są dane, które przedstawiają aktywności użytkowników w przeciągu TYLKO 30 dni!). Ta tendencja utrzymuje się od kilku lat i nic nie wskazuje na to, żeby sytuacja miała ulec zmianie.

 

Łatwa obsługa sklepu internetowego 

Obsługa sklepu online jest bezproblemowa i prosta – wszystko odbywa się z poziomu panelu zarządzania, gdzie za pomocą kilku kliknięć możesz dodać, edytować lub usunąć ofertę (produkty można także importować z własnej bazy danych), sprawdzić raporty sprzedaży, czy ustawić promocję – a jak wiadomo klienci je uwielbiają. Zatrzymajmy się zatem na chwilę przy tym zagadnieniu.

Promowanie produktów w sklepie internetowym

W sklepie internetowym promowanie produktów jest dziecinnie proste, a do tego istnieje mnóstwo sposobów, aby zatrzymać na dłużej klientów odwiedzających sklep. Zacznijmy od standardowych rozwiązań.

Po pierwsze możesz to zrobić poprzez wyróżnianie ofert specjalnych i dodawanie banerów promocyjnych na stronie głównej sklepu – dzięki temu klient od razu je zobaczy i z dużym prawdopodobieństwem kliknie. Po drugie możesz też ustawić czasowe obniżki cenowe przy poszczególnych produktach czy wyświetlać najpierw te produkty, które się się najlepiej sprzedają.

Trzecią, bardzo skuteczną opcją, jest cross selling i up selling. Cross selling to strategia polegająca na oferowaniu produktów dodatkowych, uzupełniających produkt. Przykładowo – jeśli klient przegląda ofertę laptopa, w proponowanych produktach wyświetli mu się myszka, głośniki itd. Up selling natomiast polega na podwyższeniu wartości sprzedawanego produktu. Użytkownikowi, który dodał jakiś produkt do koszyka, ale jeszcze go nie kupił, proponuje się inną ofertę, o lepszych parametrach i wyższej cenie.

Oczywiście tych możliwości jest o wiele więcej (np. kod rabatowy, który pokazuje się użytkownikowi, który chce wyjść ze sklepu), nie o tym jednak jest ten artykuł. Wróćmy więc do głównego wątku, który Cię interesuje.

Automatyzacja sprzedaży i niskie koszty 

Kolejne istotne zalety posiadania sklepu internetowego to po prostu wygoda i oszczędność. Proces sprzedażowy w sklepie internetowym może być w całości zautomatyzowany, nie musisz akceptować zamówień, ani sprawdzać co chwilę, czy ktoś dokonał wpłaty. Nie będzie dużą przesadą powiedzenie, że przez większość czasu obsługa sklepu internetowego sprowadza się do przygotowania i wysyłki towaru. Wystarczy raz ustawić odpowiednie opcje, aby sprzedaż przebiegała automatycznie.

Jak to działa? Nie będziemy teraz skupiać się na szczegółach technicznych, ale wygląda to mniej więcej tak: klient składa zamówienie, wybiera sposób dostawy, następnie dokonuje płatności. Po otrzymaniu  potwierdzenia wpłaty, system automatycznie wysyła informację do klienta, że transakcja została przyjęta do realizacji, a Ty otrzymujesz powiadomienie o dokonanym zakupie (na e-mail lub smsem). Proste – Ty oszczędzasz swój czas, a Twój klient jest kompleksowo obsłużony i zadowolony z Twoich usług.

Korzystasz w swojej firmie z wewnętrznego oprogramowania do obsługi zamówień? Istnieje możliwość integracji Twojego sklepu internetowego z innymi systemami, których używasz, np. ze stanem magazynowym, czy programem do generowania faktur. Także nawet danych nie musisz wprowadzać ręcznie – liczba dostępnych produktów może być aktualizowana w czasie rzeczywistym, a faktury przesyłane od razu do klienta i do Twojego działu księgowości.

sklepy-internetowe-Torun-sklep-internetowy-tworzenie-sklepów-internetowych-KnowIT-Polska

Docierasz ze swoją ofertą do nowych klientów 

Chcesz rozwijać swoją firmę i zastanawiasz się, czy sklep internetowy się opłaca? Odpowiedź brzmi: tak! Sklep online daje Ci możliwość dotarcia do zupełnie nowych klientów, którzy skorzystają z Twoich produktów lub usług.

Daj się odnaleźć tym, którzy szukają Twojej oferty. W jaki sposób? Istnieje wiele możliwości promowania oferty i sklepu – od płatnej reklamy, przez pozycjonowanie, po promocję w social media lub na innych kanałach i portalach. Dzięki temu możesz dotrzeć ze swoją ofertą do setek, a nawet tysięcy potencjalnych klientów.

Aby Twój biznes online się rozwijał i przynosił większe zyski, potrzebujesz skutecznej strategii na prowadzenie i promocję sklepu internetowego. Stworzymy dla Ciebie strategię, która przyniesie wzrost sprzedaży. Napisz do nas.

 

Kontakt z klientem nie kończy się na zakupach 

I wcale nie mamy na myśli reklamacji. Chociaż ona też jest ważnym elementem praw konsumenckich. W tym punkcie znajdziesz obiecaną odpowiedź, jak utrzymać kontakt z klientem, nawet jeśli nie dokończył transakcji.

Po pierwsze, jeśli klient porzucił koszyk w Twoim sklepie, możesz jeszcze do niego dotrzeć! Jak? Poprzez wykorzystanie tzw. remarketingu. Na czym on polega?

Wyszukiwarka zapamiętuje osobę, która nie sfinalizowała zakupów w Twoim sklepie. Możesz wykupić reklamę Twojej oferty: dokładnie tej rzeczy, której użytkownik nie kupił. Będziesz mógł o sobie przypomnieć. To bardzo skuteczny sposób dotarcia do klienta.

Po drugie, użytkownik kupujący w internecie może mieć do Ciebie dodatkowe pytania, dotyczące Twojej oferty, firmy lub formy płatności czy wysyłki. Możesz wykazać się profesjonalizmem! Jeśli rozwiejesz jego wątpliwości, to pokażesz, że Twoja obsługa klienta jest kompetentna i pomocna.

Po trzecie, po jakimś czasie od zakupu, możesz zapytać swojego klienta o opinię na temat Twojego produktu lub usługi. Dzięki ich publikacji, zwiększysz sprzedaż (większość osób decyduje się na zakup po przeczytaniu pozytywnej opinii).

 

Możesz kierować swoją ofertę na rynki zagraniczne

Dlaczego warto założyć sklep internetowy i wejść na rynki poza granicami kraju? Może się okazać, że za granicą jest jeszcze większy popyt na Twoją ofertę niż w Polsce. Oczywiście, sprzedaż zagraniczna wymaga odpowiedniego przygotowania, ale jeśli okaże się, że masz dużo potencjalnych klientów, to warto spróbować.

Co zrobić na początku? Trzeba zbadać konkurencyjne rynki, ich ceny, przeanalizować słowa kluczowe (mogą być inne niż w polskojęzycznej wyszukiwarce) czy ocenić koszty dostawy. Następnie stworzyć obcojęzyczną wersję sklepu i rozpocząć sprzedaż.

 

Czy sklep internetowy się opłaca? – podsumowanie

Sklep internetowy to inwestycja, niezbędna jeśli chcesz bez ograniczeń sprzedawać swoją ofertę online. Dlatego chcąc rozwinąć swoją firmę, warto zainwestować w e-commerce i być tam, gdzie są potencjalni klienci – w internecie. Idąc za trendami w sprzedaży internetowej, masz szansę dotarcia do nowych klientów, którzy mieszkają w Polsce lub za granicą. Dzięki e-commerce możesz zmniejszyć dystans między Twoją firmą a klientem.

Chcesz założyć sklep internetowy? Skontaktuj się z nami. Tworzymy atrakcyjne i funkcjonalne sklepy online, które są skuteczne oraz proste w zarządzaniu. Sprawdź nas: profesjonalne sklepy internetowe.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są wymagane