Pozycjonowanie wizytówki Google. Dlaczego warto?
Około 96% użytkowników szukających konkretnej firmy, produktu lub usługi zaczyna od wyszukiwarki Google. Jeśli Twojej wizytówki tam nie ma, to codziennie tracisz szansę na pozyskanie klienta. Czym jest Google Moja Firma? Na czym polega pozycjonowanie wizytówki Google? Ile to kosztuje?
Wizytówki firmowe dostępne w usłudze Google My Business to bezpłatne narzędzie, które idealnie sprawdza się w przypadku małych i średnich firm oferujących swoje produkty lub usługi klientom lokalnym. Dzięki niej możesz dotrzeć do osób, które szukają ofert takiej jak Twoja, ponieważ jesteś widoczny w wyszukiwarce i w mapach. Promowanie się przez wizytówkę Google wspiera także pozycjonowanie strony internetowej. Na tym jednak nie koniec.
Dlaczego warto mieć wizytówkę firmową w Google?
#1 Zwiększasz widoczność oferty w wyszukiwarce
Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce. To od niej większość internautów zaczyna poszukiwania konkretnych ofert. Mając wizytówkę w Google zwiększasz prawdopodobieństwo, że to właśnie na Twoją firmę trafi potencjalny klient. Tym bardziej że wizytówki w większości przypadków są wyświetlane nad wynikami organicznymi, tuż pod reklamami.
#2 Pojawiasz się w Mapach Google
Wizytówki są także obecne w Google Maps, z których korzysta już ponad 10 mln Polaków. Aplikacja ta pomaga użytkownikom w znalezieniu interesujących ich miejsc – lokali gastronomicznych, firm usługowych, sklepów, kin itd. W ten sposób możesz dotrzeć ze swoją ofertą do osób znajdujących się w sąsiedztwie Twojej siedziby.
#3 Budujesz pozytywny wizerunek
Dzięki wizytówce masz kontrolę nad tym, jakie informacje o firmie znajdują klienci. Oprócz podstawowych danych, do wizytówki możesz dodać też opis, zdjęcia czy filmy, dzięki czemu zwiększasz wiarygodność swojej marki.
#4 Klienci częściej wybierają Twoją ofertę
Firmy, które posiadają zweryfikowaną wizytówkę w Google, wzbudzają dwukrotnie większe zaufanie. Ponadto klienci mogą tu publikować swoje opinie, a to właśnie oceny są dla wielu użytkowników decydującym czynnikiem przy wyborze danej usługi czy produktu.
#5 Wspierasz pozycjonowanie lokalne
Dodanie wizytówki z adresem strony firmowej ma także znaczenie dla działań SEO. W przypadku firm świadczących swoje usługi lub oferujących produkty lokalnie (gabinety kosmetyczne i medyczne, lokale gastronomiczne, warsztaty, sklepy specjalistyczne itd.) wizytówka w Google Business, która została odpowiednio zoptymalizowana, zwiększa skuteczność pozycjonowania w obrębie danego regionu (dzielnicy, miasta czy województwa).
Niemal 50% zapytań w wyszukiwarce to zapytana lokalne.
#6 Ułatwiasz dojazd do Twojej siedziby
Klienci mogą wyznaczyć trasę dojazdu do firmy bezpośrednio z miejsca w którym aktualnie się znajdują.
#7 Otrzymujesz więcej zapytań telefonicznych
Z wizytówki wyświetlanej na smartfonie można od razu zadzwonić na numer firmowy.
#8 Prezentujesz swoje usługi i produkty
Google My Business umożliwia dodanie zakładek z ofertą, dzięki czemu klienci mają możliwość zapoznania się z nią już w wizytówce.
Sprawdź także: 7 sposobów na promocję lokalnego biznesu online.
Kto może mieć wizytówkę w Google? Czy założenie konta w Google My Business jest płatne?
Każdy przedsiębiorca, który posiada fizyczny adres firmy może założyć taką wizytówkę. W tym celu należy posiadać konto Google i skorzystać z Google My Business (usługa ta jest całkowicie bezpłatna). Jeśli jednak nie masz na to czasu lub chcesz mieć pewność, że wizytówka zostanie dobrze wypozycjonowana, możesz to zlecić odpowiedniej agencji marketingowej.
Jak zweryfikować swoją firmę w Google?
W tym celu należy założyć konto w usłudze Moja Firma, a następnie wysłać do Google formularz elektroniczny z prośbą o przysłanie listu z kodem weryfikacyjnym. Ważne jest, aby do weryfikacji podać adres firmowy, ponieważ Google może go sprawdzić np. za pomocą Street View. Na kartkę czeka się około 2 tygodni. Niekiedy dostępne są także inne, szybsze opcje weryfikacji, np. przez SMS, jednak takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko (i nikt w sumie nie jest w stanie stwierdzić od czego to zależy). Otrzymany kod należy wpisać w odpowiednim miejscu po zalogowaniu do konta My Business.
Twoja firma w top 3, czyli co ma wpływ na pozycjonowanie wizytówki Google?
Oczywiście samo stworzenie i weryfikacja wizytówki nie zapewni wysokich pozycji w wyszukiwarce. Wpływ na jej wyświetlanie w wynikach wyszukiwania ma kilka (lub kilkanaście – w zależności od tego, jak na to spojrzymy) czynników.
Są to między innymi: opis, odpowiednie kategorie, opinie, zgodność danych adresowych, udostępniane materiały, wpisy czy optymalizacja strony firmowej. Ponadto Google zwraca również uwagę na popularność danej firmy, jej lokalizację względem użytkowników oraz adekwatność na dane zapytanie.
Pozycjonowanie wizytówki Google to proces a nie jednorazowe działanie
Warto mieć na uwadze, że sama publikacja wizytówki to trochę za mało, by zwiększyć zainteresowanie ofertą, liczbę wizyt w siedzibie Twojej firmy czy wejść na stronę. Wpływ na jej skuteczność ma także systematyczne prowadzenie oraz widoczność. To wynik odpowiednich działań, w tym optymalizacji, która powinna być realizowana również w oparciu o dane i statystyki. Jeśli chcesz, aby Twoja wizytówka była widoczna, skontaktuj się z nami. Zadzwoń +48 791 640 060 lub napisz: biuro@knowit.com.pl