Aktualne wymiary grafik na Facebooku [sierpień 2019]
Wymiary grafik na Facebooku [sierpień 2019]
Jaką rozdzielczość ma zdjęcie w tle? Ile pikseli powinno mieć zdjęcie profilowe? Jakie formaty materiałów graficznych do postów? Warto od czasu do czasu sprawdzić wymiary grafik na Facebooku, bo te zmieniają się dość często. Poniżej przedstawiamy aktualne zalecenia dotyczące rozmiarów zdjęć i filmów – na fanpage, w postach oraz reklamach.
Informacje na temat wymiarów grafik na Fb opracowaliśmy na podstawie danych z Centrum Pomocy Facebooka i w oparciu o własne doświadczenia. Przy poszczególnych grafikach zamieściliśmy adnotacje na temat zalecanych przez nas rozmiarów, ponieważ te rekomendowane przez portal nie zawsze się sprawdzają, a grafiki bywają nieostre (zauważyliśmy, że dobrym rozwiązaniem jest publikowanie materiałów o większej rozdzielczości). Warto też pamiętać, że pliki o wadze przekraczającej 1 MB zostaną przez Fb skompresowane, więc przed publikacją należałoby zadbać także o to, aby grafika została odpowiednio zoptymalizowana (wyjątek stanowi zdjęcie w tle, o czym wspominamy niżej).
Rozmiary grafik na fanpage
Wymiary zdjęcia w tle (cover photo)
Grafika w tle musi mieć co najmniej 400 x 150 px, natomiast zalecane wymiary proponowane przez Facebooka wynoszą 820 x 312 px. Sami rekomendujemy dodawanie plików o większej rozdzielczości, aby mieć pewność, że pozostaną one ostre. Optymalne wymiary zdjęcia w tle to proporcjonalne 1024 x 390 px.
Przy projektowaniu cover photo warto też pamiętać, że obszar widoczny na urządzeniach mobilnych jest nieco inny – Facebook „ścina boki”. Użytkownicy smartfonów i tabletów widzą środkowy obszar zdjęcia – 640 x 360 pikseli.
Aby zdjęcie nie straciło na jakości, jego waga nie powinna przekraczać 100 kB. Ma to też wpływ na prędkość ładowania strony.
Wymiary zdjęcia w tle zalecane przez Facebooka: 820 x 312 px
Wymiary zdjęcia w tle zalecane przez nas: 1024 x 390 px
Zalecana waga zdjęcia w tle: do 100 kB
Wymiary zdjęcia profilowego (avatar)
Facebook podpowiada, że minimalna rozdzielczość zdjęcia profilowego to 320 x 320 px, jednak lepiej jest wgrać nieco większą grafikę. Dzięki temu unikniemy efektu „pikselozy”, a po wyświetleniu przez użytkownika zdjęcia w pełnym rozmiarze będzie ono się po prostu lepiej prezentować. Dlatego rekomendujemy wgrywanie zdjęć o rozdzielczości 640 x 640 px.
Warto też pamiętać, że zdjęcie profilowe na fanpage, przy postach oraz w reklamach jest przycinane do okrągłej ramki, której obszar widoczny na desktopach wynosi 168 x 168 px, a na urządzeniach mobilnych 128 x 128 px.
Wymiary zdjęcia profilowego zalecane przez Facebooka: 320 x 320 px
Wymiary zdjęcia profilowego zalecane przez nas: 640 x 640 px
Wymiary zdjęcia w tle wydarzenia
Zalecane wymiary grafiki to 1200 x 628 pikseli, a więc w proporcji 2:1. Zachowując je możemy być pewni, że tło wydarzenia będzie się dobrze prezentować na desktopie, smartfonie i tablecie.
Wymiary okładki wydarzenia: 1200 x 628 px
Wymiary zdjęcia w tle grupy (cover photo)
Rekomendowany przez Facebooka rozmiar zdjęć w tle do grupy to 1640 x 856 pikseli. Może być ono większe, ale należy zachować proporcje 1,91:1.
Przygotowując cover photo warto mieć na uwadze, że na niektórych urządzeniach mobilnych górny i dolny obszar grafiki może być niewidoczny. Inną istotną kwestią, o której warto wspomnieć to fakt, że Facebook tworzy miniaturę grupy w oparciu o środkowy obszar grafiki – nie można jej dodać osobno.
Wymiary tła w grupie: 1640 x 856 px
Wymiary grafik na Facebooku w postach
Zdjęcie kwadratowe (także reklama karuzelowa)
Ten format grafiki staje się coraz bardziej powszechny w postach, linkach i reklamach. Na stronie Centrum Pomocy Facebooka przeczytamy, że rekomendowane wymiary dla zdjęć kwadratowych wynoszą 1080 x 1080 px. I tu także nie będzie zaskoczenia, jeśli powiemy, że warto publikować nieco większe grafiki, prawda? 😉
Wymiary zdjęcia kwadratowego zalecane przez Facebooka: 1080 x 1080 px
Wymiary zdjęcia kwadratowego zalecane przez nas: 1200 x 1200 px
Zdjęcie w pionie / infografika
Zdjęcia pionowe dobrze się prezentują na urządzeniach mobilnych – niemal „wypełniają” ekran. Dlatego warto pomyśleć nad takim formatem przy tworzeniu reklamy na smartfony. Jest to także odpowiedni format dla infografik. Facebook radzi, aby wymiary pionowej grafiki zachowywały proporcje 2:3. U naszych klientów sprawdzały się kreacje o rozmiarze 640 x 960 px.
Wymiary zdjęcia pionowego zalecane przez Facebooka: 2:3
Wymiary zdjęcia pionowego zalecane przez nas: 640 x 960 px
Zdjęcie poziome w poście
Jeden z najpopularniejszych formatów grafik na Facebooku. Jego minusem jest to, że dopiero po kliknięciu w zdjęcie użytkownik widzi jego całość. M.in. dlatego ostatnio coraz częściej stosuje się materiały w formacie 1:1.
Wymiary zdjęcia poziomego: 1200 x 900 px
Facebook Stories
Wymiary grafik na Facebooku w reklamach
Reklama karuzelowa
Są to grafiki w formacie 1:1. Minimalny rozmiar boku wynosi 600 px, optymalny 1080 px.
Wymiary grafiki do reklamy karuzeli zalecane przez nas: 1080 x 1080 px
Linkpost – grafika do linku
➨ Link wklejany w poście: wymiary miniatury do stron internetowych, które są pobierane z zewnętrznego serwisu to 1200 x 628 px.
➨ Link wklejany w Business Facebook: tu lepiej sprawdzają się kwadratowe grafiki. Rekomendujemy wymiary 1200 x 1200 px.
Wymiary grafiki w poście z linkiem zalecane przez Facebooka: 1200 x 628 px
Wymiary grafiki w poście z linkiem zalecane przez nas: 1200 x 1200 px
Page likes – polubienia strony
Widoczna w poście jako zdjęcie w tle fanpage. Rekomendowany rozmiar grafiki to 1200 x 444 px.
Wymiary grafiki typu page likes: 1200 x 444 px
Wymiary grafik i filmów w reklamie na urządzenia mobilne
Jeśli chcesz, aby Twoja reklama wyświetlała się prawidłowo na smartfonach, zadbaj o to, aby wymiary grafiki lub filmu miały proporcję 4:5 (materiały o większych niż zalecane proporcje zostaną przez Facebooka zamaskowane).
Proporcje grafiki lub filmu reklamowego na smartfony: 4:5
Przeczytaj także:
6 błędów na stronie internetowej, które odstraszają Twoich klientów
Promocja firmy lokalnej w internecie. Jak zwiększyć widoczność swojej oferty?