Teksty na stronę internetową. Dobre, czyli jakie?
Teksty na stronę internetową są jednym z ważniejszych czynników wpływających na jej widoczność w wyszukiwarce, mają one duże znaczenie także w promocji i reklamie. O ile oczywiście zostały odpowiednio zredagowane i zoptymalizowane. Ale co to właściwie znaczy: dobre teksty na stronę internetową?
Treści są równie ważne co atrakcyjny projekt graficzny czy przejrzysta struktura strony – tak samo dla Twoich klientów, jak i dla wyszukiwarek. A odpowiednio przygotowane teksty mogą pełnić kilka funkcji – od budowania wizerunku marki, przez promocję usług czy produktów, pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce, aż po sprzedaż.
Jak pisać teksty na stronę, które zainteresują Twoich klientów?
Aby teksty były skuteczne, powinny realizować zasadniczo dwa kryteria: być wartościowe dla użytkowników i zoptymalizowane dla botów internetowych. Jednak przygotowując teksty na stronę internetową warto pamiętać, że Google promuje przede wszystkim te treści, które zostały stworzone dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek. Jest to całkiem logiczne, w końcu odbiorcami Twojej oferty są klienci, nie algorytmy. Dlatego w pierwszej kolejności zadbaj o wysoką jakość tekstów.
Treści na stronie powinny być
- wartościowe: czyli przydatne, interesujące, wciągające i na temat, aby użytkownicy po wejściu na stronę, chcieli na niej pozostać;
- rozbudowane: zawrzyj jak najwięcej istotnych informacji w opisach, aby klienci mogli dokładnie poznać Twoją ofertę;
- unikatowe: a więc w 100% oryginalne, nieopublikowane nigdzie indziej;
- naturalne: być może widzisz czasem teksty na stronach internetowych, które są naszpikowane słowami kluczowymi lub co gorsza składają się z samych wyliczeń. Tego typu działania już od kilku lat są negatywnie oceniane przez Google. Algorytmy zdecydowanie wolą treści tworzone w sposób naturalny i zgodny z zasadami gramatycznymi;
- czytelne: tekst powinien być odpowiednio sformatowany, aby użytkownik mógł szybko i bez problemu znaleźć interesujące go informacje. W tym celu należy stosować tytuły, akapity, pogrubienia, punktory itd.;
- urozmaicone: „ściana” tekstu może skutecznie zniechęcić do zapoznania się z Twoją ofertą, dlatego wzbogacaj teksty różnymi materiałami (grafikami, filmem, animacjami), aby zatrzymać uwagę użytkowników na dłużej.
Przejdźmy teraz do kolejnego zagadnienia, jakim jest optymalizacja.
Teksty na stronę internetową a SEO. Na co zwracać uwagę optymalizując treść dla wyszukiwarek?
Optymalizacja to działania, które mają na celu przygotować stronę internetową w taki sposób, aby osiągała ona lepsze pozycje w wyszukiwarce. Jednym z ważniejszych czynników, które mają wpływ na widoczność witryny, są właśnie teksty.
Cechy, które wymieniliśmy wyżej częściowo realizują założenia optymalizacji (m.in. oryginalność, objętość tekstów czy ich właściwe formatowanie). Publikując teksty należy zadbać także o to, aby zawierały one odpowiednio dobrane i rozmieszczone słowa kluczowe (w sposób naturalny i z umiarem ;)) czy były właściwie opisane w kodzie poprzez zastosowanie znaczników i tagów.
Ale powiedzmy sobie szczerze – to nie wyczerpuje zagadnienia. Zresztą byłoby to nierealne, aby w kilku zdaniach zawrzeć wszystkie ważne informacje i specjalistyczną wiedzę na temat optymalizacji. Niemniej jednak stosowanie się do powyższych wyznaczników przy tworzeniu treści zwiększy ich skuteczność pod kątem SEO.
Szukasz copywritera, który pisze takie teksty na stronę internetową? To dobrze trafiłeś!
Stworzenie tekstu na stronę internetową, który jednocześnie będzie interesujący dla odbiorców i zoptymalizowany pod działania SEO, nie jest rzeczą łatwą i wymaga ona zarówno umiejętności sprawnego pisania (także perswazyjnego), jak i sporej wiedzy na temat funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz pozycjonowania. Jednak odpowiednio przygotowana i wdrożona treść pomoże Ci osiągnąć to, na czym Ci najbardziej zależy – wypromować biznes, pozyskać nowe kontakty, zwiększyć sprzedaż.
Dlatego jeśli szukasz doświadczonego copywritera, który stworzy dla Ciebie skuteczne i przekonujące teksty na stronę internetową, skontaktuj się z nami. Skorzystaj z formularza lub zadzwoń: +48 56 475 60 48.